I Google Adwords er det vigtigt, at du konstant arbejder på, at sikre din Adwords kampagne og annoncering er en profitabel investering. Vi vil her kort gå igennem nogle af de basic-optimeringer, som du som minimum bør fokusere på, med henblik på at forbedre din kampagnes ydelse. Ved at mestre disse 3 discipliner, kan du sænke din pris per konvertering og opnå mere målrettet og profitabel trafik.

Rapporten for Søgeudtryk

Det er vigtigt at du holder godt øje med din rapport for søgeudtryk hver måned og gerne også på ugebasis, for at sikre at du ikke spilder annoncebudget på irrelevante søgeord eller søgetermer. Du kan spare rigtig mange penge, blot ved at tilføje negative termer hver måned.

Test dine annoncer

Det er vigtigt at du konstant tester dine annoncer i Adwords. Husk at sætte din kampagneindstilling til annoncerotation, og begynd så at teste på overskrifter, beskrivelser, display URL m.v. Når dine annoncevarianter har kørt i rotation over en periode, kan du begynde at se hvilken annonce der har resulteret i den højeste CTR, mere trafik og vigtigst af alt, flest konverteringer. Husk derfor også at få sat konverteringssporing op inden du starter din annoncetest.

Bud og budgetter

Bud og budgetter kan lyde som simple optimeringer men de er ligeledes vigtige at overvåge hver måned eller på ugebasis, afhængig af din Google Adwords kampagne størrelse. Hvis du sætter dine indstillinger op til automatisk budgivning, så hold altid ekstra godt øje med, om disse bud bliver optimeret imod dine primære mål og virker efter hensigten.

Ovenstående beskriver 3 optimeringer som er vigtige at fokusere på i enhver Adwords kampagne. Succes med din optimering kommer ikke af sig selv. Det kræver dedikation og tid, hvorfor mange firmaer også vælger at outsource Google Adwords til et eksternt bureau der har ekspertisen.

 

3 vigtige optimeringer i Google Adwords

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *